miercuri, 7 ianuarie 2015

Iubesti sau esti lovit ... !

4214d4351e9cc7b0edd5ab3d8f3d692bCineva m-a intrebat daca mai cred in casniciile de astazi. I-am spus, ca nu a intrebat pe cine nu trebuie. Nu am fost casatorit si nici nu se vede ceva la orizont. Dar pentru ca a insistat, i-am spus ca eu sunt un optimist sub acoperire, in legatura cu iubirea si casatoria.
Parintii mei sunt modelul pe care ma bazez cand spun asta. Sunt impreuna de 31 de ani si desi nu au o casnicie perfecta in viziunea mea, au reusit sa fie si astazi impreuna. Spun ca nu este perfecta, pentru ca nimeni nu este perfect. Nimeni nu renunta la orgolii dupa semnarea unui act sau a unei slujbe religioase. Apar schimbari, uneori in bine, uneori in rau. Nici la ai mei nu este diferit, dar au invatat sa faca compromisuri, sa treaca peste greseli si sa isi ofere spatiu unul altuia.
La 18 ani credeam ca iubirea rezolva totul si pentru ca o casnicie se bazeaza pe ea, logic este de ajuns doar atat. Astazi imi dau seama ca pe langa asta, mai ai nevoie si de alte actiuni, gesturi si vorbe. Revenind la casniciile de astazi, m-am uitat si eu in stanga si in dreapta, am vazut oameni fericiti si la fel de multi nefericiti.
Ce urasc cel mai mult este jucarea unui rol. De portofel, de gospodina sau de trofeu. Pentru mine casatoria nu inseamna ca ea sa fie gospodina iar el sa schimbe un bec, sau invers. Faptul ca stergi praful sau speli vasele ar trebui sa fie facut cu gandul ca iti ajuti partenerul de viata si nu pentru ca asa este subinteles sau cu mintea la o rasplata. Sa continuii sa ii sprijini visele, sa ii intelegi pasiunile si cel mai important sa nu ii frangi aripile doar pentru ca poti.
Ma uit in jur si vad foarte multi oameni ce nu depun niciun efort, crezand ca se rezolva totul de la sine. Nu trebuie sa devii un marlan si sa nu mai vada flori de la tine doar pentru ca te culci cu ea. Sau sa devii o gospodina isterica pentru ca inca merge cu prietenii la bere. Eu vad casatoria ca un parteneriat de lunga durata in care cei doi oameni se sprijina, isi vorbesc despre orice si stiu sa isi acorde unuia altuia nu doar timp, ci si spatiu. Iubirea este un liant destul de puternic, dar nicicand, in mintea mea nu suplineste tot ce am spus eu mai sus.
Si ca incheiere…eu nu prea cred in casatoria cu acte :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu